Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Wątek zamknięty
[align=center]
(Strzeż się twardej ręki nieubłaganego prawa!)[/align]
[align=center]Poniższe zasady obowiązują na całym forum, bez względu na kategorię.[/align]
[align=center]Przed rejestracją prosimy zapoznać się także z Dokumentami Pomocy, które zawierają użyteczne wskazówki.[/align]
[align=left]Funkcjonowanie forum[/align]
[align=justify]1. Fayrion jest otwarty na nowych graczy, ale administracja może zablokować rejestrację w razie potrzeby - na przykład w celu przeprowadzenia niezbędnych aktualizacji skryptu. Z tego samego powodu forum może zostać zamknięte dla zarejestrowanych graczy na czas określony w odpowiednim komunikacie. [/align]
[align=justify]2. Forum jest przeznaczone na prowadzenie sesji PBF, dlatego gracz nie znajdzie tu elementów typowych dla papierowych sesji RPG, takich jak poziomów postaci, rzutów kostką, wyborów umiejętności. Rozwijanie postaci zależy przede wszystkim od gracza, który nią kieruje.[/align]
[align=justify]3. Wszystkie posty - prócz treści offtopów - kopiowane są na adres http://www.fayrion.oxn.pl/. Strona ta traktowana jest jako archiwum w razie awarii głównego forum i nikt prócz administratorów nie ma do niej dostępu.
4. Edycja postów znajdujących się w wątkach oznaczonych prefiksem [Opowieść] jest możliwa jedynie w dniu, w którym zostały one napisane - w celu zachowania spójności kopiowanej zawartości. Posty są kopiowane po upływie dnia od ich powstania.[/align]
[align=left]Między nami graczami[/align]
[align=justify]1. Należy stosować się do decyzji podejmowanych przez Demiurgów, Konstruktorów i Strażników Ładu oraz pamiętać, iż oni także są ludźmi - a zatem mają ograniczoną ilość czasu i nie są wszechmocni.[/align]
[align=justify]2. Wymagana jest kultura osobista, to znaczy okazywanie podstawowego szacunku całej ekipie forum i innym Twórcom Opowieści. Wszelkie kłótnie, prowadzenie prywatnych wojen, chamstwo i brak taktu podlegają karom stosownym do przewinienia. [/align]
[align=justify]3. Krytykę powinno się wyrażać w godny kulturalnego człowieka sposób - przede wszystkim musi być ona konstruktywna, to znaczy zawierać uzasadnienie wydanego sądu oraz propozycję naprawienia obecnego stanu rzeczy. [/align]
[align=justify]4. Na forum nie uznaje się podziałów kulturowych, rasowych i religijnych, nie dyskryminuje płci i przekonań. Zabronione jest zatem umieszczanie prowokacyjnych tekstów, zdjęć, filmów, animacji, piosenek i tym podobnych.[/align]
[align=left]Tematy tabu - o czym się nie mówi (lub mówi troszeczkę)[/align]
[align=justify]1. Można stosować wulgaryzmy, o ile są elementem stylizacji literackiej i odzwierciedlają charakter postaci.[/align]
[align=justify]2. Sceny erotyczne powinny być opisane w odpowiedni sposób, nie uwłaczający poczuciu dobrego smaku. Zamieszczanie treści pornograficznych przez Twórcę Opowieści spowoduje natychmiastowe usunięcie konta bez uprzedzenia.[/align]
[align=left]Poza akcją - czyli nie samym PBF-em żyje gracz[/align]
[align=justify]1. Do prowadzenia swobodnych, niezwiązanych z fabułą PBF rozmów i nie wymagających tworzenia uniwersum luźnych akcji służy dział Hyde Park.[/align]
[align=left]Promowanie - czegokolwiek[/align]
[align=justify]1. Reklamowanie innych stron, jak również umieszczanie linków, w których kliknięcie powoduje otrzymanie określonych korzyści, jest zabronione. Wyjątek stanowią odnośniki do profilów na innych stronach, umieszczone w sygnaturze (muszą jednak zostać opisane) oraz polu Strona domowa w profilu.[/align]
[align=left]Reputacja i kary - od zera do bohatera[/align]
[align=justify]1. Na forum działa system reputacji - czyli przyznawania punktów graczom za określone działania. Można przyznawać punkty pozytywne, negatywne, jak i neutralne, na przykład za:[/align]
[align=justify]- wyjątkowo dobrze napisany post,[/align]
[align=justify]- pracę na rzecz forum - ostrzeganie administracji o napotkanych błędach, proponowanie użytecznych rozwiązań, dbałość o wizerunek strony,[/align]
[align=justify]- pomoc innym graczom lub wprowadzenie ich w świat gry.[/align]
[align=justify]2. Każdy przyznany punkt reputacji powinien zawierać stosowne uzasadnienie.[/align]
[align=justify]3. Różne grupy użytkowników mogą przyznawać na raz różne wartości punktów reputacji - na przykład Demiurg może przyznać dwa punkty, podczas gdy ocena Twórcy Opowieści zawsze ma wartość jednego punktu.[/align]
[align=justify]4. Wbudowany system ostrzeżeń pozwala na nakładanie kar na graczy, którzy w jakiś sposób złamali postanowienia regulaminu. Jeśli poziom ostrzeżeń przekroczy:[/align]
[align=justify]- 30% - posty gracza będą poddawane moderacji,[/align]
[align=justify]- 50% - gracz nie będzie mógł pisać postów,[/align]
[align=justify]- 100% - gracz zostanie zbanowany.[/align]
[align=justify]Czas nałożonej kary zależy od przewinienia. Każdy przypadek rozpatruje się indywidualnie.[/align]
[align=justify]5. W pewne wyjątkowe dni w roku kary mogą (choć nie muszą!) zostać zniesione. Są to:[/align]
[align=justify]- dzień urodzin danego gracza,[/align]
[align=justify]- 1 dzień miesiąca Hazran (czerwiec),[/align]
[align=justify]- 25 dzień miesiąca Issam-ar (grudzień).[/align]
[align=justify]Decyzję o zniesieniu kary podejmuje administracja.[/align]
[align=left]Chwileczkę, nadal mam pytanie...[/align]
[align=justify]1. Temat FAQ zawiera pytania, które już zostały zadane. W razie wątpliwości należy zapoznać się z treścią tego wątku.[/align]
[align=justify]2. Prośby, pomysły, skargi, spostrzeżone błędy i inne wnioski należy przekazywać przez system PW (Prywatna Wiadomość) lub kierować na wspólny adres e-mail administracji: fayrion@spoko.pl. Tam też trzeba pisać w razie spraw nie objętych niniejszym regulaminem - jeśli natknęliśmy się na kwestię tu nie uwzględnioną, nie możemy postępować zgodnie z własnym uznaniem.[/align]
[align=center]Rejestracja jest równoznaczna z zaakceptowaniem regulaminu.[/align]
[align=center]Zasady obowiązują od 7 czerwca 2015 r. i mogą ulegać modyfikacjom w razie potrzeby.
Prawo nie działa wstecz - błędnie napisane posty sprzed tej daty nie podlegają usunięciu lub poprawie, a wykroczenia nie są karane.
O zmianach administracja będzie informować graczy poprzez Ogłoszenia znajdujące się w zakładce Portal.[/align]
Choć życie nasze splunięcia nie warte: evviva l'arte!
Offline
Strony: 1
Wątek zamknięty